VEKOP-7.3.3-17-2017-00012 Digitális iskola – versenyképes tudás
Az oktatási rendszer
számára ez egyik legfontosabb kihívás az információs társadalom építése. Az
oktató szemléltető programok a digitalizált tananyagok, a tartalomkezelő
rendszerek és egyéb oktatást segítő IKT eszközök újfajta tanítási módszertant
igényelnek. Ez az igény szorosan együtt jár az információs írástudás
követelményeivel: a tanárok és diákok egyaránt tudják használni e korszerű
eszközök egyénileg és csoportban egyaránt képesek legyenek a magas szintű
információ elérésére és felhasználására.
A program elsődleges
célja a tanulók és pedagógusok digitális kompetenciájának növelése, digitális
pedagógiai módszertani csomagokra alapozott komplex intézményszintű fejlesztés
során. A
résztvevő tanulók számára olyan programcsomagokkal támogatott digitális
tanulási környezet kialakítására kerül sor, amelynek segítségével:
Ø fejlődik
a tanulók digitális írástudása;
Ø az
infokommunikációs képességek fejlődése;
Ø javul
a tanulási folyamat hatékonysága;
Ø javul
a tanulók problémamegoldó képessége;
Ø elősegíti
mind a kollaborációt, mind az önálló munkavégzés képességének kialakítását;
Ø javul
az információkezelés feldolgozási hatékonysága;
Ø nő
a digitális esélyegyenlőség.
A digitális módszertan
adaptálást az alábbi területeken tervezzük a Budapest I. Kerületi Szilágyi
Erzsébet Gimnáziumban:
évfolyam
|
kompetencia
|
tantárgy
|
tanórák aránya
|
5-12.
|
matematikai
|
matematika
|
40 %
|
5-12.
|
szövegértés
|
idegen nyelv
|
40 %
|
5-11.
|
természettudományos
|
természetismeret,
biológia, földrajz, kémia, fizika
|
40 %
|
5-11.
|
kreativitás,
problémamegoldás
|
informatika, technika,
rajz és vizuális kultúra
|
40 %
|